El periodiste de Las Provincias Bruno Fernández Terrasa ha deixat constància de la catalanisació dels símbols valencians en un ingeniós comentari en la ret social X, antic Twitter.
La localitat d’Altea celebra Sant Joan en el seu tradicional plantà de l’Abret i els seus carrers han segut engalanades en cuatribarrades lo que ha promogut el següent tweet:
https://x.com/BrunoFerTer/status/1804473618551750797?t=2pkkC8BXcelY_Uhs3pmYpA&s=19
Si be és cert que la bandera oficial d’Altea actualmente són quatre barres d’Aragó en el seu escut heràldic en mig, està és un invent recent i sense tradició històrica.
El bibliòfil i investigador valencià Javier Navarro custodia en la seua biblioteca una bandera en certa antiguetat, on es veu la Real Senyera en l’escut d’Altea. Està bandera representa l’amor que tots els valencians tenien a la seua bandera, abans del que el catalanisme manipularà la nostra història.
Ademés el professor Ricart García Moya en el seu llibre «Tratado de la Real Señera» ya apuntà que «Un legado del siglo XVII informa que «en la costa del Reyno de Valencia está la vila de Altea, la qual antiguamente se despobló, por no estar murada ni fortificada» (A.C.A.; Sec. Valencia; Leg. 556). El documento urgía «a la reedificación del lugar de Altea». En consecuencia, la heráldica de Altea sería el águila bicéfala de comienzos del XVIII, siendo testimonio de la simbología utilizada en escudos y banderas por los maulets, partidarios del Archiduque Carlos. En el siglo XX, algunas ciudades valencianas, bajo la influencia catalanista, fueron incorporando erróneamente las barras en su heráldica. No sólo fue Altea la que añadió las barras como campo, también Elche, pues antes de 1707 exhibía: » por Armas una Matrona con una palma en la mano; y el letrero siguiente: C.L.I.A. que siempre han vertido sus naturales en Colonia, Immunis, Ilice, Augusta (Tarancón, Juan: Memorial al Rey, Orihuela, 1687, fol. 146c.). Por tanto, las barras deberian ser excluidad de las actuales banderas de Elche y Altea; siendo correcto incluir la antigua señal real valenciana del losange coronado y Rat Penat«.